sobota 12. září 2015

Před rokem v Americe #2: Pouštní park Joshua Tree a pohodové San Diego

Tak tu máme září a na Nový Zéland pomalu přichází jaro. Lyall tráví čím dál víc času na lodi, brzy se na ni komplet přestěhuje a vyrazí na jih k subantarktickým ostrovům. Domů se vrací hlavně na víkendy, aby trénoval 14ti letého Harissona na staré motorce, kterou mu pořídil. Harisson je dobrej týpek, čte komiksy (oněkdá si přitáhl Mause... dobrá volba), má přehled o filmech a hrách na Playstation 4.

Celkem už tu začínáme mít pár známých. Před týdnem si tu na Lenčou připraveném luxusním menu pochutnával pohodový projekťák Ario ze SAPu. A brzy nás snad zase navštíví couchsurferka Jenn z Taiwanu. Na obědy chodím většinou s partičkou fajn Indů a postupně ochutnávám jejich speciality - nakládaný mango, všemožné curry, různý druhy indickýho chleba J.

Po delší době jsme taky vyrazili do přírody na túru – kousek od Aucklandu leží Waitakere Ranges, zalesněné kopce s jezery, řekami, vodopády, táhnoucí se k divokým plážím západního pobřeží.  Už bylo potřeba zase provětrat pohorky.

To jen tak na úvod k aktuálnímu dění. Nyní zpět k vytčenému cíly – vypořádat se s nepopsanou částí naší cesty po Americe. Tu noc, co opouštíme Arizonu, stanujeme v kempu u řeky Colorado přímo na hranicích Kalifornie. Spaní nám zpříjemňuje barbecue – oslava početné mexické rodiny přímo vedle nás. Ráno se probouzíme do slunečného dne a jdu vyzkoušet koupačku v Coloradu, je tu malá písečná pláž, řeka valí pořádně rychle.

Naším cílem pro dnešní den je projet pouštní oblast národním parkem Joshua Tree a dorazit k Pacifiku do San Diega, kde máme booklé ubytování přes airbnb.

Park Joshua Tree je přehlídkou pouštní flóry. Je tvořen 2ma ekosystémy – prvním je coloradská poušť s prapodivnými keři Occotillo a kaktusy Cholla.

Druhým je výš položená mohavská pouští s lesy rozeklaných Joshua Tree (aka juka krátkolistá, ano, mám to z wikipedie) a skálami rozlámanými do obrovských balvanů.

Z Joshua Tree se stáčíme na jih a večer příjíždíme do San Diega – nejjižnějšího bodu naší trasy, kousek od mexických hranic. Vítá nás sympatický, čerstvě sezdaný mladý pár Phil a Lauryn, kteří si přivydělávají přes AirBnB. Ukládáme se do útulného pokojíku - stěny polepené mapami světa, šicí stroj, malířský stojan – Lauryn je výtvarnice J. Phil nám dává pár tipů, co v San Diegu vidět. Vzhledem k nabitému programu posledních týdnů už jsme nestihli o San Diegu nic moc studovat a plánovat.

Prohlídku začínáme na hřbitově. Řady bílých pomníků obětí válek (jak z vojína Ryana) se táhnou po kopcích s krásným výhledem na oceán.

Pokračujeme na místo zvané Cabrillo Monument – z majáku se otvírá pohled na nekonečné pobřeží a mrakodrapy San Diega.

Procházíme přístavem, na útesech a starých lodích posedávají pelikáni.

Na rozlehlé písčité Ocean Beach se poprvé se koupu v Pacifiku.

Bloumáme downtownem, na nábřeží staví magický chlapík věže z na špičku postavených balvanů. Zkoušíme to taky ale nedaří se nám. Ještě nemáme dostatečně zklidněnou vnitřní energii.

Nemůžu si odpustit návštěvu místního comicshopu. San Diego je domovem nejslavnějšího mezinárodního setkání comicsových fandů – Comic Conu. Bohužel samotného conu se zde nezúčastním ale aspoň pokecám s místním nerdem – prodavačem v comicshopu. Prý má rád Prahu J.

Se setměním přijíždíme na poloostrov Coronado, kterému vévodí historický dřevený luxusní resort Hotel Del Coronado (z roku 1888). Po tmě jdeme po dlouhé pláži. Sem tam tu hoří oheň, kolem kterého sedí parta lidí a něco opíkají. Po jedné straně svítí masivní starý hotel, po druhé hučí temný oceán.

Dáváme druhou noc u Phila a Lauryn a loučíme se. Doporučují nám stránky CraigsList – prý přes ně nakoupili většinu výbavy do svého bytu... a nám se přes ně později podaří prodat kempovací výbavu před opuštěním americké pevniny.

Odjíždíme ze San Diega s pocitem, že je to zatím nejpříjemnější město v USA, co jsme navštívili. Přátelská atmosféra, krásné pobřeží, podstatně míň obludných bezďáků než v SF.

Po opuštění centra ještě navštěvujem pár Philem doporučených míst. Prvním z nich je Belmont Park. Pláž střeží plavčík jak z pobřežní hlídky, a hned vedle je oldschoolový zábavní park se starou horskou dráhou, kterou si namůžu nechat ujít :).

Druhým je kousek severněji položený krásný divoký pás pobřeží La Jolla, kde se na útesech spokojeně sluní tuleni.

Pak už se napojujeme na první úsek Highway č. 1 a se západem slunce míříme do Los Angeles. Ubytko, opět přes Airbnb, máme buklé přímo v Hollywoodu u mexičana Gabriela.